13 Ocak 2015 Salı

Minecraft' ta Aynı Ağ Üzerinden Multiplayer Oynama

Herkese merhaba , bu yazımızda sizlere nasıl aynı ağ üzerinden multiplayer olarak Minecraft oynayabileceğinizi öğreteceğiz. Bunun için aşağıdaki adımları takip edin:

1- Minecraft oynanacak bilgisayarların internete ve aynı ağ bağlantısına bağlı olduğundan emin olun.
2- Bilgisayarlardaki Minecraft' ların aynı versiyona sahip olmasını sağlayın.
3- Bir bilgisayardan Minecraft' ın launcherını açın ve ''Force Update'' kısmını işaretleyerek ''Play'' deyin.
4- ''Tek Oyunculu'' kısmına girin ve oynamak istediğiniz dünyayı açın. 
5- Dünya açıldıktan sonra ''ESC'' tuşuna basarak menünün açılmasını sağlayın ve oradan ''Yerel Ağda Paylaş'' seçeneğine tıklayın.
6- Oyuna girmek isteyen diğer bilgisayarlardan ise Minecraft açıldıktan sonra ''Çok Oyunculu'' kısmına giriniz. Girdikten sonra karşınıza otomatik olarak girmeniz gereken server çıkacaktır.

Tüm yapmanız gereken bunlar. Eğer takıldığınız bir kısım olursa bunu hemen alttaki yorum kısmında belirtiniz. İyi oyunlar...


NOT: Bu rehberin kaynak belirtilmeden izinsiz olarak kullanılması ve kopyalanması yasaktır. Aksi halde gerekli işlemler yapılacaktır.

28 Yorum:

  1. Ben bunları yaptım sürümlerimiz aynı Yerel Ağda Paylaş dedik çıkan servere girdimizde Server Time Connected/İP yazdı nasıl çözeceğiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu şekilde defalarca oynadım ama hiç böyle bir hata ile karşılaşmadım. Şunları bir dene :
      - İkisinin de Force versiyon olduğundan ve doğru servere girmeye çalıştığından emin ol.
      - Serverı hangi bilgisayar ile kurduysan bir de diğeri ile kurup dene.

      Sil
  2. karşıdakıi nasıl bağlanacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 6. aşamada yazdığım gibi karşıdaki kişi Çoklu Oyuncu kısmına girdikten sonra server karşısına çıkacak otomatik olarak.

      Sil
    2. Aşamalarda yer alan şartlar sağlanması halinde bağlanmamanız için hiçbir neden yok. Bilgisayar veya internet ayarları ile ilgili olabilir.

      Sil
  3. çoklu oyuncuya girdim baktım sunucuya katıl dedim 1 dakiyaka geçti sunucuya bağlanamıyo diyo üstelik senin dediklerinin hepsini yaptım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağ bağlantındaki bir problem ya da bir farklılıktan dolayı kaynaklanıyor olabilir.

      Sil
  4. bu version 1.7.10 da force update nerde bi resimle atabilirmisin kardeşim sana zahmet

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyunun launcher ında versiyon seçilen kısımın orada Force Update diye bir seçenek olması lazım. O seçeneğin başındaki kutuyu işaretledikten sonra oynamak istediğin versiyonu seçerek oyuna gir. Eğer hala Force Update seçeneğini bulamadıysan, bazı launcher larda bazı versiyonların yanında Forge diye yazar. O versiyonlardan birini seçip te oyuna girebilirsin.

      Sil
    2. en fazla kaç kişi oynanır

      Sil
    3. O konuda bir bilgim yok.

      Sil
    4. o launcher da oynuyosan force update gerekli değil

      Sil
    5. Doğrudur, Minecraft' ın her versiyonu hakkında bilgim yok malesef. Ben 1.6' da oynamıştım yanlış hatırlamıyorsam.

      Sil
  5. coklu oyuncuda cıkmıyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıdaki adımları tekrar yapmayı deneyin.

      Sil
  6. aynı ınternet uzerındeyız sürümlerimizde aynı ben dünya kuruyorum kardeşimle oynamak için ama kardeşimde görünmüyo sürümler aynı kardeşim acıyo bendede görünmüyo nasıl yapıcam yardım edermısın

    YanıtlaSil
  7. Bizdede aynısı oluyo ya aynı versiyon 1.7.2
    ama serverde kurduk hamachili lmuyo ya gene olmuyo map oynıcaz yapamıyoz yaa :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 bilgisayar da aynı ağa bağlıysa Hamachi' ye gerek yok. 2 Minecraft' ın da Force versiyon olduğuna emin misiniz?

      Sil
  8. bende yaptım ama java uygulaması yüzünden olmuyor javayı silersem oyun açılmıyor java varken başka bilgisayarla nasıl oynayabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki bilgisayarın da Java versiyonlarının en güncel sürüm olmasına dikkat edin.

      Sil
  9. abi furce updatei nasil açaçam

    YanıtlaSil
  10. hata alanlar o zaman dünya açılan pcnin ipsini girin girecektğr /

    YanıtlaSil
  11. Aynı bu şekilde modlu oynanabilir mi

    YanıtlaSil