13 Şubat 2015 Cuma

Watch_Dogs İncelemesi






















Oyun Adı : Watch_Dogs
Yapımcı : Ubisoft
Tür : Aksiyon
Platformlar : PC, PS3, PS4, Xbox One, Wii U
İnceleme Platformu : PC

Bir çok kişinin merakla beklediği, sürekli GTA 5 ile karşılaştırılan, ön siparişte Ubisoft' un en çok satan oyunu olan Watch Dogs sonunda PC, PS3, Wii U, PS4 ve Xbox One olmak üzere tam 5 platformda satışa çıktı. Son zamanların en çok merak edilen oyunu olduğu için bu inceleme uzun bir inceleme olacak. Dolayısıyla bölüm bölüm olacak şekilde incelemeyi kısımlara ayırdım. Artık başlayalım! :


1- Şehir 

Oyun, bir açık dünyada geçtiği için şehrin tasarımı ve grafikleri iyi olmalı. Bunu gözardı etmeyen Ubisoft, oyunun geçeceği şehir olarak Chicago' yu seçmiş. Ve yetkililerin söylediklerine göre Chicago' yu yolların dışında neredeyse birebir olarak oyuna aktarmışlar. Neden yolların dışında? Bunu da şöyle açıklıyorlar; Chicago' nun sokakları darmış. Oyun da açık dünya oyunu olduğu için ve oyuncular genellikle arabalarla şehrin bir orasından bir burasına gideceği için sürüşün rahat olması için yollar genişletilmiş. Ben Chicago' da bulunmadığım için yolların ne kadar dar olduğunu bilmiyorum ama Watch Dogs' taki Chicago' nun yol genişliği gayet makul.


Gelelim Watch Dogs' un haritasına. Aşağıda oyunun haritasından bir kısım görmektesiniz. Şehir harita üzerinde 6 bölgeye ayrılarak tasarlanmış. Şehir, küçük bir şehir değil ama GTA 5' teki gibi gitmesi uzun süren yollar pek yok. Genellikle gideceğiniz yere çabuk ulaşıyorsunuz. Şehir içindeki evlerinize hızlı seyahat yapmanız mümkün. Ayrıca hızlı seyahat için treni de kullanabiliyorsunuz.












Şehir resmen yaşıyor. Kaza yapan arabalar mı dersiniz, dans eden insanlar mı dersiniz, ATM' den para çekenler mi dersiniz her şey var oyunda. Ayrıca oyunun en büyük özelliklerinden biri de oyundaki şehirde bulunan her insanın farklı isimleri, yaşları, meslekleri bulunması. Çok güzel bir özellik, üzerinde çok çalışılmış ve çok ince bir detay.

Şehrin grafiklerinde bahsedelim şimdi de. Oyun, bütün trailerlarında gece olarak tanıtıldı. Elbette oyunda gündüz vakti yok değil ama bunun sebebi neydi? Sebebini oyunu oynayınca anlayıveriyorsunuz; oyunun grafikleri gece daha iyi. Gündüz grafikler kötü değil ama Ubisoft geceki o ışık efektlerini vs. daha iyi yapmış, yapabilmiş. Oyunun büyük ihtimal 2. bir Watch Dogs ile devam edecektir ve Ubisoft' un devam oyununda gündüz efektlerine ve grafiklerine daha iyi çalışması gerekiyor.


2- Arabalar

Ubisoft yetkilileri oyunda gayet geniş bir araba yelpazesinin olacağını söylemişti. Gerçekten de öyle. Araba çeşidi ve modeli gayet iyi ve yeterli seviyede. Oyundaki arabalar 7 çeşit kısıma ayrılmış. Motosikletler, performans araçları, ağır araçlar şeklinde gidiyor bunlar.

Arabalara bir de grafiksel ve tasarımsal anlamda bakacak olursak ben gayet beğendim. Arabalar grafik ve tasarım anlamında GTA 5' teki arabalara göre daha iyi. Ayrıca arabalara uzaktan baktığınızda modelini ve markasını hemen anlayabiliyorsunuz ama ne yazık ki arabalar lisanslı değil. Dolayısıyla arabalar üzerinde aynı GTA 5' te olduğu gibi uyduruk logolar bulunmakta.


Oyunda beni çok şaşırtan bir durum söz konusu. O da GTA serisinden alışkın olduğumuz arabayı tamir ettirme/boyattırma, yıkatma ve modifiye etme gibi şeylerin olmaması. Bence bu büyük bir eksik.

Ubisoft, araba kullanırken   çeşit kamera açısı sunmuş bize. Bu   çeşit kamera açısından dikkat çekeni ve farklı olanı iç kısımdan arabayı kullanabildiğimiz kamera açısı. GTA serisi kaç tane oyuna sahip tam sayısını bile bilmiyorum, GTA 5' te bile bu kamera açısı yok. Bazı kişiler bu kamera açısını avantaj bazı kişiler de dezavantaj olarak görebilir. Dezavantaj görenler şu nedenden dolayı dezavantaj olarak görüyorlar : oyundaki arabanın sürüş dinamikleri arcade olarak tasarlanmış. Yani gerçekçi bir simülasyon tarzından diyeceğimiz sürüş dinamiğine ve fiziklere sahip değil arabalar. Bu yüzden de arabayı iç kamera açısından kullanmak bayağı zor. Buna bir de arabaların lisanssız olması eklenince Ubisoft arabaların bazılarının iç dizaynını puslu şekilde yapmış. Hepsi değil ama bazıları öyle. İç kısım net olanlar da sonuçta lisanssız olduğu için bir kısım oyuncular bu kamera açısını beğenmemiş ve gereksiz bulmuş.

Bu kamera açısını avantaj bulanlara gelecek olursak eğer, ben böyle düşünenlerden biriyim. Defalarca da arabaları bu kamera açısıyla kullandım. Tamam, evet, dış kamera açısıyla arabalar daha iyi ve rahat kullanılıyor ama Ubisoft' un bize böyle bir seçenek sunmuş olması bile bir avantaj bence. Ama oyunun devam oyununda Ubisoft' un araba sürüş dinamiklerine-fiziklerine ve bu iç kamera açısına da bir el atması gerekiyor.

Oyunda bir de bana çok değişik gelen ve bazen kurtarıcınız olacak bir özellik var. O da arabanın içinde gizlenme özelliği. Bazı görevlerde düşmanlarınıza farkedilmeden etrafı hacklemede işinize yarayan bu özellik, aynı zamanda polislerden gizlenerek kaçmanızı da sağlıyor. Hoş ve güzel bir özellik olmuş.

Son olarak arabaların sürüş dinamiklerinden, fiziklerinden ve hasar modellemesinden bahsedeyim. Sürekli karşılaştırıldığı için söylüyorum, arabaların grafiksel olarak tasarımları açısından Watch Dogs, sürüş dinamikleri-fizikleri ve hasar modellemesi anlamında GTA 5 bence daha başarılı.

Watch Dogs' un sürüş dinamiklerini oyunu oynayamayanlar için en kolay şöyle tarif edebilirim ; aynı Sleeping Dogs' taki gibi. Araba düz giderken sorun yok ama dönüşler sorunlu. Çünkü diyelim düz bir yolda gidiyorsunuz ve sol şeride geçeceksiniz. Biraz tuşa basıyorsunuz ve oyundaki araba fiziklerinden dolayı araba bastığınıza göre biraz daha fazla gidiyor sol tarafa. Bunun dışında arabaların kalkışları da çok garip olmuş bence. Tamam gerçekçi ama hemen hemen her araba her kalkışta patinaj mı çeker arkadaş? Buna da bir el atılması lazım. Aklıma gelmişken bir konu daha var. O da görevlerden çıkınca veya eve gidip save etmişken evden çıkınca park ettiğiniz arabanın ortadan kaybolması. Çok saçma geldi bana. Neden böyle birşey yapma isteğine sahip oldular bilmiyorum.













Şimdi de arabaların hasar modellemesinden bahsedeyim. Hasar modellemesi var ama biraz eksiklikler var. Bu konuda dersine iyi çalışamamış gibi Ubisoft. Nedeni ise evet arabaların orası burası dağılıyor, motorundan duman falan çıkıyor ama bazen sağa sola vurduğunuz zaman arabalar hiç hasar almıyor. Bu durum bazen üst üste de gelince biraz can sıkıcı olabiliyor.


Arabalarda sonuç kısmına gelecek olursak, tüm bu bahsettiklerime rağmen, eğer ağır bir GTA fanı değilseniz yine de araba sürmek hoşunuza gidecek. Bu oyuna böyle bir araba sürüş dinamiği uygun görmüş Ubisoft. Bir bildikleri vardır elbette. Ama bir de eğer çok gerçekçi bir sürüş hissi bekliyorsanız bu hissinizi bir kenara atın. Ya da GTA 5 oynayın derim.

3- Karakter Modellemeleri

Ubisoft' un başta Assassins Creeed serisi olmak üzere yaptığı oyunlarda karakter modellemesinde ne kadar başarılı olduğunu hepimiz biliyoruz. Bunu Watch Dogs' a da entegre etmeyi başarmışlar. Karakterlerin hal ve hareketleri olsun, kıyafet modellemeleri olsun, yüz ifadeleri olsun gayet başarılı. Oyunda, GTA 5' te göremeyeceğiniz; karakterin trenç kotunun üzerindeki kemerinin sallanması, karakterin yürürken ellerini cebine sokması, gizli bir görev yapacağınız zaman karakterin ağzını peçe tarzı bir şeyle örtmesi gibi çok ince ve güzel ayrıntılar var. Bunlar ufak ama oyunu zevkli kılan ayrıntılar.


Karakter modellemeleri kısmının altında bir de cover yani siper alma olayından bahsetmek istiyorum. Oyunda cover gerçekten çok önemli. Çünkü bir görevdeyken coverlamadan veya iyi bir yere coverlamadan kameraları hacklemiş, etraftaki düşmanlarınızı izlerken sizi gören bir düşmanınız üzerinize mermileri yağdırıyor. Cover bu yüzden oyunda çok önemli ve oyunda değişik bir cover sistemi bulunmakta : otomatil cover. Ne işe yarıyor bu otomatik cover, bir yere coverladınız diyelim. Etrafta adamlar var ve gizlice bir noktadan başka bir noktaya gitmeniz gerekiyor. İşte böyle zamanlarda otomatik cover yardımınıza koşuyor. Fareniz ile etrafta hareket ettiğinizde bazı yerlerde ''cover'' yazıyor. ''C'' tuşunda bastığınızda da karakter otomatik olarak oraya gidip siper alıyor. Ben gayet iyi ve başarılı buldum bu otomatik cover özelliğini. Bazen gerçektan hayat kurtarıcı olabiliyor ama bazen canınızı da sıkabiliyor. Çünkü siz coverlamışken karakter bazen coverdan çıkmıyor ve düşman sizi görmüş, üzerinize mermi yağdırırken siz coverdan çıkmak için cebelleşiyorsunuz.

4- Silahlar

Silah çeşidi gayet yeterli bence. Her çeşit silah var. Silahları bazı görevler içinde alııyorsunuz ya da GTA' da olduğu gibi silah dükkanına giderek silah satın alabiliyorsunuz. Fakat silahları modifiye etme gibi bir özellik oyunda mevcut değil. Silahı nasıl satın aldıysanız öyle kullanıyorsunuz.


Ayrıca oyunda crafting sistemi de mevcut. Sağdan soldan toplayacağınız eşyalar ile bomba vb. silahlar üretebiliyorsunuz.

5- Hikaye

Spoiler olmaması için hikayeden ayrıntılı olarak bahsetmeyeceğim. Sadece hiç hikayeden bahsetmemek olmaması için kısaca özet geçeceğim. Biliyorsunuz ki ana karakterimiz bir hacker. Bu hacker arkadaşımızın yeğeni bir kazada vefat ediyor ve bunun sorumlularının peşine düşüyor.

Bir çok farklı ve değişik görevler barındırmasından dolayı hikaye güzel ama görevler dışında sadece hikayeye baktığınız zaman çok sıradan bir hikaye gibi geliyor. Sanki biraz daha hikaye üzerinde çalışılabilirmiş ama bu da kabulüm.

6- Müzikler ve Sesler

Şehirde gezinirken duyabileceğiniz seslerden bahsedeyim. Beatbox yapan ve şarkı söyleyen insanlar, arabaların korna sesleri, telefonla konuşan insanlar... Şehir gerçekten yaşıyor ve bunu size sesleriyle de gerçekten hissettiriyor. Seslerden kesinlikle memnun kaldım.

Müziklere gelecek olursak hepimizin bilebileceği, son zamanların en popüler şarkıları oyuna koyularak iş şansa bırakılmak istenilmemiş. Araba kullanırken Kid Cudi' nin Day 'N' Night şarkısını dinlemek gerçekten çok hoş hissettiriyor.

7- Sistem

Oyunu normal grafiklerle rahatça çalıştırabilecek bir güce sahip bilgisayarım. Nitekim öyle de oynuyorum zaten. Ama oyuna girdikten sonra uzun bir süre geçince ekran kartı iyice ısınıyor ve bundan dolayı aşırı kasmalar başlıyor. Düşük ayarlara getirince de denedim. Yine aynı şekilde oyunu uzun süre oynayınca kasmalar başlıyor ve bilgisayar artık oyunu kapat diyor. Bu oyunu rahatça oynayabilmeniz için birincisi çok çok iyi bir sisteminiz ve çok iyi bir soğutma sistemine sahip olmanız gerekiyor. Benim bilgisayarımın soğutma sistemi şu an için yeterli sayılmaz ama ileride takacağım ekstra fanlar ve sıvı soğutma sistemi muhakkak farkını belli ettirecektir.

8- Sonuç

Oyun hakkında aklıma gelen ve bahsedebileceğim tüm artı ve eksilerden bahsettim. Bu incelemede herşeyden bahsetmem tabii ki mümkün değil. Bu yüzden incelemede elbette eksik birşeyler var ama onları da oyunu oynamış olanlar biliyordur zaten. Henüz oyunu oynamamış olanlar da oyunu oynayınca görürler, öyle daha iyi olur.


Fazlasıyla uzun ve ayrıntılı bir inceleme olduğunu düşünüyorum. Ben oyunu beğendim, iyi zaman geçirtiyor. Her oyun gibi bir süre sonra bundan da canınız sıkılıyor ama canınız sıkılana kadar oyunda yapacağınız çok şey var. Oyunu kesinlikle tavsiye ederim. Bir başka incelemede görüşmek üzere, iyi oyunlar...



NOT: Bu incelemenin kaynak belirtilmeden ve izinsiz kullanılması yasaktır. Aksi taktirde gerekli işlemler yapılacaktır.

0 Yorum:

Yorum Gönder