28 Şubat 2015 Cumartesi

1 Aylık Linux Mint Deneyim Sonuçları


















Herkese merhaba. Yaptığım Linux Mint 17.1 incelemesinden sonra bu sistemi kullanmaya devam ettim ve ileride karşılaşabileceğim sorunları veya fark edebileceğim özellikleri merak ettim. Konu başlığından da göreceğiniz üzere toplamda yaklaşık 1 ay gibi bir süre kullandım. Bu süre zarfında inceleme dışındaki ekstra deneyimlerimi aşağıda listeledim :


1- Google Chrome' da zaman zaman donmalar meydana geliyor. Bu donmalarla karşılaştığımda Chrome' u kapatıp açmak zorunda kaldım.

2- Panel üzerindeki simge durumuna küçültülmüş olan sekmeler arasında geçiş yaparken algılamamazlık yapıyor bazen. Mesela Google Chrome ve Steam açık diyelim panel üzerinde. Ekranda ise Steam açık. Steam' den Google Chrome' a geçmek için panel üzerinden Chrome' un üzerinde basıyorum fakat geçiş yapmıyor. Tekrar basıyorum yine yapmıyor. Bu sefer Steam' i simge durumuna küçültüp ekranda masaüstünün kalmasını sağlayarak Chrome' a basıyorum, bu sefer açılıyor. Böyle ufak tefek sorunlar mevcut sistem içerisinde.

3- Steam' de de Chrome' da olduğu gibi donmalar meydana geliyor. Ayrıca mağaza kısmındaki bazı oyunların görselleri zaman zaman gösterilemiyor. Sanki resim yokmuş gibi bembeyaz gözüküyor resmin olduğu kısım. Bu 2 sorunla karşılaştığım zaman Steam' i kendi üzerinden yenilemeye çalıştım ki hem belki donma geçer hem de görseller tekrar gözükür diye fakat sayfa sürekli kendini yenilemeye çalışıyor ve hiç birşey değişmiyor. Mecburen Google Chrome' da olduğu gibi Steam' i komple kapatıp tekrar açmak zorunda kaldım.

4- Steam' i açtığınızda Windows' tan gelen alışkanlık olarak simge durumundayken üzerine sağ tıklayıp kapat diyorsunuz ki orada yer kaplamasın, gerekli olduğunda saat ve tarihin olduğu kısımdaki arkaplanda açık olan uygulamalar kısmından Steam' e erişirim diyorsunuz. Fakat kapat dediğiniz zaman Steam' i komple kapatıyor. Yani Steam' in sürekli açık kalmasını istiyorsanız Steam sürekli olarak panel (Windows' ta görev çubuğu) üzerinde açık kalmak zorunda.

5- Bilgisayarıma harici hard disk bağladığımda harici hard disk içerisindeki klasörler arası gezinirken okumada yavaşlık sezdim. Hard diskimde bir problem olmadığına eminim. Windows' ta iken harici hard diski bağladığımda bağlanması biraz uzun sürebiliyordu bazen ama bağlandıktan sonra çok rahat bir şekilde harici hard diskim içerisindeki klasörlerde dolaşabiliyordum. Linux Mint' te ise tam tersi bir durum söz konusu. Bağlanma kısmı iyi fakat harici hard diski içerisindeki bir klasöre girdiğinizde ve tekrar bir önceki klasöre geri dönmek istediğinizde biraz bekletiyor, ardından klasörler geri geliyor.

6- Bilgisayar açılırken şifremi girerken bazen kabul etmiyor doğru yazmama rağmen. Nedenini de deneye deneye kendim buldum. Mesela şifrem içerisinde ''i'' harfi var. Linux Mint' in klavyesi bazen kafasına göre değişiyor. ''i'' yazıyorum kabul etmiyor fakat ''ı'' yazıyorum ve onu ''i'' olarak algılayıp kabul ediyor. Ayrıca yine şifrem içerisinde ''.'' (nokta) var. Nokta yazıyorum kabul etmiyor, ''ç'' yazıyorum ''.'' olarak algılayıp kabul ediyor. Gerçekten can sıkıcı bir durum. 3-4 defa şifre yazdığım oldu arka arkaya. Şifreyi doğru yazıyorsunuz kabul etmiyor, sinir olup farklı karakterlerle yazıyorsunuz fakat o sinirle şifreyi hızlı girince yanlış bir tuşa basmışsınız, haydi bu sefer tekrar giriyorsunuz falan. Umarım ileride düzelir bu sorun.

7- Bir dosyayı bir yere taşımak için kopyala veya kes dediğinizde, taşımak istediğiniz yere gelip sağ tıkladığınızda açılan menüde yapıştır seçeneğinin en altta olması çok garip geldi bana. Bir türlü alışamadım. Windows' tan alışkanlık olarak yapıştır seçeneğini o açılan menüde ortalarda bir yerlerde arıyorum fakat bulamıyorum. Bu sefer de galiba dosyaya kopyala ya da kes demedim galiba diyorum :) Yapıştır seçeneği Windows' ta olduğu gibi ortaya ya da en üste taşınırsa kullanım açısından daha rahat olur diye düşünüyorum.

8- Son olarak ise, bir çok sorundan bahsettim fakat bu sefer bir özellikten bahsedeceğim. Panel üzerindeki ''Menü'' ye (Windows' ta Başlat)  sağ tıklayıp ''Yapılandır'' dediğinizde karşınıza bir pencere açılıyor. O pencere üzerinden ''Özel bir simge kullan'' kısmından bir simge görseli seçerek panelde gösterilecek olan ''Menü'' logosunu değiştirebilirsiniz. Varsayılan görsel olarak Linux Mint' in logosu mevcut tabii ki de. Logonun yanı sıra ''Menü'' nün adını da değiştirebiliyorsunuz yine aynı yerden. Yani ''Menü'' yerine adınızı ya da sık kullandığınız nickinizi ya da Windows' ta olduğu gibi ''Başlat'' yazabilirsiniz :)


Linux Mint 17.1 ile ilgili aktaracaklarım bu kadar. Eğer Linux Mint incelememi okumadıysanız veya tekrar göz atmak isterseniz aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz. Görüşmek üzere...

Linux Mint 17.1 Rebecca Cinnamon İncelemesi



NOT: Bu yazının kaynak belirtilmeden ve izinsiz kullanılması yasaktır. Aksi taktirde gerekli işlemler yapılacaktır.

0 Yorum:

Yorum Gönder